رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد و راه های تشخیص آن
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

رفتار با رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد برای همه افراد یک مساله سخت و چالش‌زاست. امروزه در جامعه مسئله اعتیاد به مقدار زیادی گسترش پیدا کرده و ممکن است هر فردی درگیر اعتیاد شود. یکی از دشوارترین تجربه‌های زندگی، اعتیاد داشتن یکی از اعضای خانواده یا نزدیکان است. امکان دارد که بسیاری از والدین، همسران و… نسبت به رفتار فرزند یا همسرشان در مورد اعتیاد مشکوک شوند. افراد در چنین مواقعی معمولاً واکنش‌های هیجانی نشان می‌دهند و اطلاعاتی در مورد نحوه صحیح رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد ندارند. این مسئله باعث می‌شود تا مشکلات با فردی که مشکوک به اعتیاد است بیشتر شود و مسئله را پیچیده‌تر کند. از این جهت دانش و اطلاعات بیشتر در ارتباط با رفتار صحیح با افراد مشکوک به اعتیاد امری ضروری به نظر می‌رسد.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد 

تشخیص اعتیاد

 راه های تشخیص اعتیاد 

 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد | بهترین و جدیدترین راه های ترک اعتیاد

 

منظور از اعتیاد چیست؟

به زبان ساده اعتیاد به معنای عادت کردن است و می‌توان شامل عادت به هرچیزی باشد. اما آن چیزی که بیشترین آسیب را برای افراد و خانواده‌ها به وجود می‌آورد اعتیاد به مواد مخدر است. می‌توان گفت عادت کردن فرد به مصرف یک ماده خاص، اعتیاد به مواد تعریف می‌شود. به طور کلی مواد مخدر به صورت شیمیایی و به صورت طبیعی و گیاهی وجود دارند. از آن‌جایی که مواد مخدر باعث ایجاد تغییراتی در مغز و بدن فرد می‌شوند، می‌توانند آسیب‌های جسمانی و روانی زیادی برای فرد مصرف کننده و حتی اطرافیان فرد به وجود بیاورد.

 

اهمیت کسب اطلاعات صحیح درباره رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد

در هر محیط و خانواده‌ای ممکن است فردی به تازگی درگیر اعتیاد شده باشد. آنچه که در ابتدای مسیر اهمیت دارد واکنش صحیح و مدیریت هیجان توسط شماست. زیرا رایج‌ترین پاسخ افراد معتاد، انکار است و با کمی پرس و جو و فشار مسئله را به کلی انکار می‌کنند. بسیاری از افراد به دلیل مشکلات و فشارهای روانی درگیر اعتیاد می‌شوند و کنجکاوی و فشار از طرف شما برای پی بردن به این موضوع می‌تواند وضعیت را برای فرد معتاد سخت‌تر و پیچیده‌تر کند و بحران جدیدی را به وجود بیاورد. در نتیجه بهتر است سنجیده عمل کنید و اقدام فوری انجام ندهید.

تماس با مشاور

 

رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد | آشنایی با نشانه‌های مصرف مواد مخدر

به طور کلی مواردی وجود دارد که قبل از برخورد با فرد مشکوک به اعتیاد باید به آن توجه کنید. یک مسئله حائز اهمیت این است که تغییرات ناگهانی در ظاهر و رفتارهای یک شخص لزوما به معنی اعتیاد داشتن نیست. توصیه می‌شود در این زمینه حتما با یک پزشک یا روانشناس متخصص در زمینه اعتیاد گفتگو کنید. با این حال هرچه این موارد بیشتر باشد، به احتمال زیادتری فرد گرفتار اعتیاد شده است:

_تغییرات ظاهری و عدم رسیدگی به وضعیت ظاهر

_تغییرات خلقی

_انجام رفتارهایی که شباهت به رفتارهای گذشته فرد ندارد

_کاهش کیفیت در زمینه تحصیل یا کار

_بی‌توجهی به مسائل زندگی

_کاهش علاقه به فعالیت‌های سالم مانند ورزش کردن و پیاده روی

_بوی بدن دهان و بدن

_بی اشتهایی یا اشتهای زیاد

_عرق کردن زیاد

_آبریزش بینی، عطسه، خماری

_چرت زدن مکرر

_بی قراری و بی حوصلگی

_بی نظمی در خواب

 

بیشتر بخوانید : رفتار با معتاد | نحوه برخورد با معتاد چگونه باید باشد؟

 

نحوه رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد

برای اینکه بهترین عملکرد را از خودتان در چنین مواقعی نشان دهید باید نحوه رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد را بلد باشید. این کار باعث می‌شود تا ارتباط صحیح‌تری با فرد مورد نظر برقرار نمایید.

1. مدیریت هیجان

گام اول در نحوه برخورد صحیح با افراد مشکوک به اعتیاد مدیریت و کنترل هیجانات خود است. در بسیاری از موارد تصمیم گیری و رفتار از روی هیجان منجر به قضاوت اشتباه می‌شود. همچنین اگر قضاوتتان درست هم باشد نباید شتاب زده عمل کنید، زیرا این کار منجر به شکل گیری احساس منفی، سرزنش، خشم و انکار از طرف مقابل می‌شود.  

2. اطمینان یابی

پس از مدیریت هیجان و تصمیم گیری غیرعجولانه، از میزان آگاهی و شناخت نسبت به طرف مقابلتان اطمینان حاصل کنید. اگر شناخت دقیقی از ویژگی‌ها و رفتارهای طرف مورد نظرتان ندارید و یا اگر از علائم اعتیاد به مواد مخدر اطلاعات کافی ندارید، بهتر است تصمیمی نگیرید و با یک مشاور و یا روانشناس متخصص در زمینه اعتیاد صحبت کنید.

3. رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد | بهبود ارتباط

در مواردی صحبت کردن با فردی که از نظر شما مشکوک است، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. ممکن است فرد مشکوک به دلیل مشکلات زندگی و فشارهای روانی و استرس دچار پریشانی روانی و تغییر رفتار شده باشد که ارتباطی با مصرف مواد مخدر نداشته باشد. در نتیجه صحبت کردن و تلاش برای بهبود ارتباط با فرد می‌تواند کمک کننده باشد.

4. صبحت با اعضای خانواده یا دوست

اگر از تصمیم خود اطمینان کافی ندارید، می‌توانید این مسئله را با یکی از اعضای خانواده یا دوست نزدیک فرد در میان بگذارید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست بیاورید. با این حال بهتر است بدانید که کنجکاوی و پرس و جوی زیاد اقدامی صحیح نیست.

5. رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد | گفتگو با روانشناس

بهترین اقدامی که می‌توانید انجام دهید این است که با یک مشاور یا روانشناس مطلع در زمینه اعتیاد گفتگو کنید. زیرا شرایط برای هر کس متفاوت است و برای گرفتن بهترین تصمیم درباره برخورد با فرد مشکوک به اعتیاد به ارزیابی دقیقی از شرایط نیاز دارید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

_آیا هر تغییر حالات و ویژگی‌های ناگهانی نشانه اعتیاد است؟

یکی از مشخصه‌های افراد معتاد تغییر ویژگی و حالات فرد است که به وضوح با رفتار گذشته فرد متفاوت می‌باشد. اما باید در نظر داشت که هر تغییر حالت و ویژگی را نمی‌توان نشانه اعتیاد در نظر گرفت. در نتیجه برای این که بتوانید فرد معتاد از غیر معتاد را تشخیص دهید باید علائم اعتیاد را به خوبی بشناسید.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد 

تشخیص اعتیاد

 راه های تشخیص اعتیاد 

 





:: برچسب‌ها: رفتار با افراد مشکوک به اعتیاد و راه های تشخیص آن ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: